De gemeente Raalte doet onderzoek naar de klanttevredenheid over de gemeentelijke dienstverlening. Men doet mee aan een landelijk onderzoek over de gemeentelijke dienstverlening en thema’s als het woon- en leefklimaat, de relatie inwoner – gemeente, en zorg en welzijn. Medio januari 2016 ontvingen 1800 inwoners een vragenlijst met een uitnodigingsbrief om deel te nemen aan het onderzoek. “Met dit onderzoek willen we onze prestaties als gemeente onder de loep nemen. De resultaten nemen we zeer serieus en gebruiken we om onze dienstverlening verder te verbeteren”, aldus burgemeester Martijn Dadema.

Het onderzoek bestaat uit een schriftelijke vragenlijst, die de deelnemers digitaal kunnen invullen, en daarnaast een enquêteur die een aantal weken in de publiekshal aanwezig is om de bezoekers naar hun ervaring met de gemeentelijke dienstverlening te ondervragen. Voor dit onderzoek is een zogenaamde representatieve steekproef van 1800 inwoners getrokken om een betrouwbaar beeld neer te kunnen zetten. Dit betekent dat de adressen persoonlijk worden aangeschreven. De resultaten zijn naar verwachting in april bekend. Het onderzoek wordt uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau PON.

Share.

Leave A Reply